Maakt u gebruik van onze website , dan gaat u akkoord met deze cookies. Akkoord

Veelgestelde vragen over de Mastercard

Aanvragen

Hoe vraag ik een MasterCard aan?

Een MasterCard Classic, MasterCard Gold of MasterCard Black vraagt u snel en gemakkelijk aan via het online aanvraagformulier. Of lees eerst meer informatie over de MasterCard Classic, MasterCard Gold of MasterCard Black.

Om een MasterCard Classic aan te vragen, moet u ouder zijn dan 18 jaar en per maand minimaal € 1.150,- netto verdienen.

Wilt u liever een MasterCard Gold of MasterCard Black aanvragen? Dan moet u ouder zijn dan 18 jaar en maandelijks minimaal € 1.250,- netto verdienen.

Bij het invullen van het formulier wordt u onder andere gevraagd naar: een geldig identiteitsbewijsnummer, uw nettomaandinkomen en uw BSN. Na het indienen van uw aanvraag wordt deze in behandeling genomen. U krijgt snel te horen of de aanvraag is goedgekeurd. Wij sturen uw creditcard uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd toe. Na het kiezen van uw pincode en het deblokkeren van uw creditcard kunt u de Card gaan gebruiken!

Kom ik in aanmerking voor een MasterCard?

Als u een MasterCard aanvraagt, vragen we u onder meer naar uw inkomsten en uw financiële verplichtingen. Mede op basis daarvan bepaalt ICS of u in aanmerking komt voor een MasterCard. Lees meer
U kunt een MasterCard aanvragen als u:
  • minimaal 18 jaar bent
  • in Nederland woont
  • een geldig Nederlands identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft
  • een netto maandinkomen heeft van minimaal € 1.150,-
  • een (mobiel) telefoonnummer heeft
  • geen negatieve BKR-registratie heeft

Een MasterCard voor wereldwijd betaalgemak?

U vraagt een MasterCard direct aan via het online aanvraagformulier.

Of lees eerst meer informatie over de MasterCard

Wat is een BKR-toetsing?

BKR is de afkorting voor Bureau Krediet Registratie. Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die de consument heeft afgesloten. Wanneer u een aanvraag doet voor een lening of krediet, worden alle gegevens die bekend zijn bij het BKR gecontroleerd. ICS maakt ook gebruik van een BKR-toetsing om te beoordelen of uw aanvraag voor een MasterCard kan worden goedgekeurd of niet.

De belangrijkste gegevens van de door u afgesloten kredieten zijn geregistreerd bij het BKR. Een BKR-registratie is dus niet per definitie negatief. De registraties zorgen er juist voor dat u nooit meer kunt lenen dan verantwoord is.

Meer informatie? Ga naar de website van BKR

Ik heb een BKR achterstandsnotering, kan ik toch een creditcard krijgen?

Het is niet mogelijk een reguliere creditcard te krijgen als u een negatieve BKR-notering heeft. Dit kan bij geen enkele Nederlandse creditcardaanbieder. Elke Nederlandse aanbieder moet een BKR-toets doen bij de aanvraag van een creditcard. Probeer uw betalingsachterstanden weg te werken en de BKR-notering ongedaan te maken.

Wellicht is een prepaid MasterCard Classic interessant voor u? Met een prepaid MasterCard Classic heeft u alle voordelen van een MasterCard Classic in handen. Bij een prepaid Card stort u zelf geld op de Card. Hierdoor bepaalt u zelf de hoogte van het tegoed op uw Card. Bovendien vindt er geen BKR-toetsing plaats bij een prepaid Card.

Hoe kan ik een extra creditcard aanvragen?

Wilt u niet één maar twee MasterCards voor dezelfde rekening? Als u de MasterCard aanvraagt, heeft u de mogelijkheid om meteen een extra creditcard (Extra Card) aan te vragen. Daarmee profiteert uw partner of ander gezinslid vanaf 18 jaar eenvoudig van dezelfde voordelen en faciliteiten als u.

U kunt ook op een later moment een Extra Card aanvragen in Mijn ICS. Kies in het blok "Aanvragen" voor "Extra Card".

Hoe lang duurt de aanvraag?

De aanvraagprocedure neemt ongeveer 2 weken in beslag. Dit is inclusief het vervaardigen van de creditcard, het opsturen van de activeringscode en het toetsen van uw gegevens.

Wat is de status van mijn aanvraag?

Neem hiervoor contact op met de ICS Servicedesk: 020 - 6 600 002.

Hoe vraag ik een vervangende creditcard aan?

Als uw kaart beschadigd of onbruikbaar is, dan kunt u een vervangende creditcard aanvragen via Mijn ICS. Of telefonisch via de ICS Servicedesk, 020 - 6 600 002.

Kunt u uw vraag niet vinden?

Neemt u dan contact op met de ICS Servicedesk: 020 - 6 600 002
De Servicedesk is 24/7 geopend om uw vragen te beantwoorden.

Meer informatie over ICS